اطلاعات و سوابق تحصیلی

اطلاعات و سوابق تحصیلی

تمامی داوطلبانی که در رشته‌های علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش مدرک دیپلم خود و همین‌طور در رشته‌های نظری مدرک پیش‌دانشگاهی خود را اخذ کرده‌اند؛ یک پرونده سوابق تحصیلی شامل معدل کتبی دیپلم و پیش‌دانشگاهی همراه با ریز نمرات درس‌های مرتبط هر رشته دارند.

برای شرکت در کنکور سراسری، سازمان سنجش برای تفکیک دانش‌آموزان و قرارگیری آن‌ها در زیرگروه‌های مربوطه نیاز به اخذ کد سوابق تحصیلی آن‌ها دارد تا داوطلبان در هر کنکور آزمایشی که شرکت می‌کنند دروس مرتبط با آن را گذرانده باشند. پس منظور از سوابق تحصیلی توضیحات فوق می‌باشد.

حال برای جلوگیری از وارد کردن دستیِ نمرات و کم‌کردن احتمال بروز خطا، سامانه‌ی جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها ایجاد شده است که همان‌طور که مشخص است، اقدام به جمع آوری اطلاعات سوابق تحصیلی دانش‌آموزان می‌کند.

این سامانه در جهت تسهیل روند ثبت‌نام، از طریق سایت دریافت کد سوابق تحصیلی نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” این سوابق تحصیلی را با ارائه‌ی یک کد و با عنوان کد سوابق تحصیلی در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد که تمامی شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری، می‌توانند فقط با وارد کردن این کد، سوابق تحصیلی خود را در اختیار سازمان سنجش قرار بدهند. به منظور ورود به سامانه جامع جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها روی لینک زیر کلیک نمایید.